Enjoy Journal: “Een leuke doe-boek met een religieus tintje”

Ken je het vriendenboekje nog van vroeger? Ik wel. Ik was er zo dol op. Nu stiekem nog. Wat baalde ik er van dat ik ouder werd en dat het vriendenboekje niet meer paste bij mijn leeftijd. Omdat ik van schrijven hield, ging ik maar bloggen. Maar stiekem vind ik geschreven boekjes soms veel leuker dan een online dagboek. Zo heeft Ark Media onlangs het Enjoy journal op de markt gebracht. Een ‘vriendenboekje’ en dagboek in een voor volwassen!

voorblad

Ark Media brengt altijd leuke boeken op de markt. Voor ieder wat wils! Het prachtige groene dagboekje waarop een meisje op het dak samen met haar kat te zien is, heeft me vrolijk gemaakt. Het boekje is als volg opgebouwd:

  1. Voorwoord
  2. Wie ben ik?
  3. Mooie mensen
  4. Levenslessen
  5. Spoorzoeken naar God
  6. Oude woorden nieuwe kracht
  7. Dromen

Wat een leuk boekje met interessante vragen komen voorbij.   Een greepje uit de selectie: Hoe ik tijd met God doorbreng,familie betekent voor mij, mijn moeder betekent voor mij, waar ik mijn vrienden blij mee kan maken.  Wat ik als kind graag wilde worden, Jezus is voor mij enz.  Door dit boekje leer je jezelf weer goed kennen. Je maakt ook een ritje naar je verleden ( kindertijd). Daar zouden we stiekem bijna allemaal wel weer eens een keertje heen willen.

psalm

Diverse Bijbelse spreuken komen voorbij in het boekje. Ook veel quotes.

“You’re perfect just the way you are. To me, you are very dear, and I love you.” Isaiah 43:3

Het boekje is geschreven, geïllustreerd en vormgegeven door Marieke ten Berge en Marcel Flier. De auteurs hebben prachtig werk geleverd. Leuke tekeningen.

wieben ik

De leukste tekening vond ik de moeder en haar baby met een groen hartje aan de zijkant. Hiernaast vind je een bijzonder vers uit de Psalm 90:1-2:

“Heer, U bent ons een toevlucht geweest

van geslacht op geslacht.

Nog voor de bergen waren geboren,

voor U aarde en land had gebaard-

U bent, o God, van eeuwigheid tot eeuwigheid. “

Dit doe-boekje zal je lang bij blijven. Het zet je aan het denken en stelt je diverse vragen o.a. over je eigenschappen, waar je je vrije tijd aan besteed, je gedachten bij een Bijbeltekst, waar je je ouders dankbaar voor bent,Hoe je je de hemel voorstelt.

wie bn ik

Ik zal voor jullie twee pagina’s uit het boekje invullen om een idee te geven hoe het werkt. Wie ben ik? Gegevens ga ik met jullie doen.

Naam: Sehrish. Bijna niemand kan mijn naam uitspreken dus nu ben ik Sherry.

Wat betekent mijn naam?

Zonsopgang!

Mijn werk:

Ik ben student rechten en blogger.

Mijn hobby’s:

Tekenen, lezen, schrijven, bloggen!!!!

Mijn lievelings-:

Boek: Eerwraak van Helen Vreeswijk

Film:  Rambo

Muziek:  Michael Jackson, Kylie Minogue!

Land:  2 landen sorry: Nederland en Pakistan( waar mijn roots liggen).

Eten:  Biryani( gemaakt door mijn moeder) en pizza margeritha!

Quote:  Good friends are a gift of God and bad friends are a curse by the devil. Dit is mijn eigen quote!

quote

Mijn goede voornemens:

Ik doe niet echt aan voornemens maar ik moet nu toch echt wel mijn tweede boek afkrijgen voor 2016 eindigt!

Een boekje dat elke creatieveling wel in huis moet hebben.  Geschikt voor alle leeftijden. Een leuk doeboekje met een religieus tintje!

i have loved

Verkrijgbaar bij Ark Media voor €14,95,-

3 thoughts on “Enjoy Journal: “Een leuke doe-boek met een religieus tintje”

Leave a comment