Recensie: Thirza Don Maar ik blijf trouw!

Maar ik blijf  trouw! Blikt in het leven van Elly en Robert, een christelijk getrouwde koppel dat 12,5 jaar samen is.  Ze hebben het goed samen hebben maar zo af en toe hebben ze toch zo hun ups-and- downs. Hun leven dreigt uit elkaar te groeien, totdat Elly besluit om Robert naar een huwelijkscursus mee te nemen. Robert voelt niet veel voor deze cursus maar gaat toch met tegenzin mee.

untitled

“Ze hoorde ineens het zacht scheuren van papier, keek opzij en zag dat Robert een velletje at hij van zijn kladblok los had gescheurd dubbelvouwde. Even later kreeg ze het briefje toegestopt, met een knipoog en een grijns. Ze vouwde het open en begon nieuwsgierig te lezen. ‘Zo, heb je je huiswerk al gelezen? Boeiend lijstje. Ik verveel me gruwelijk, en weet nu dat daar angst ten grondslag ligt( angst dat ik me dood verveel?). Ik voel me vervreemd(familie van bedroefd) en ver boven dit stel verheven; misschien wat arrogant ( sorry, is geen gevoel, skip this part). Ik ben bezorgd(familie van bang) over hoe lang dit nog gaat duren en hoopvol(familie van blij) dat dit niet meer lang meer kan zijn. Ik vind het belachelijk (familie van bedroefd) dat ik dit zo moet formuleren maar ik ben blij(familie zelf) dat ik er nog redelijk vrolijk (familie van blij) onder ben. Wat ik ten slotte nog voel is jeuk; ik ben door een of ander kreng gebeten dat zich blijkbaar ook verbeelde(familie van bang), maar zie op de lijst dat ook jeuk niet als officiële emotie erkend wordt. Het gevoel ik niet minder echt, believe me…..”

Je ziet duidelijk dat Elly en Robert tegenpolen zijn. Robert is creatief en Elly is echt een perfectionista. Alles moet zo goed mogelijk gebeuren. Robert kan zich daar behoorlijk aan ergeren. Ook merk je dat Elly erg zorgzaam is en daardoor haar kinderen op nummer 1 plaatst en Robert hierdoor het gevoel heeft dat Elly hem minder aandacht schenkt. Tijdens de cursus leren de koppels elkaar beter kennen, alhoewel Robert vaak wil weglopen tijdens de sessies. De cursus leert hun veel dingen. Zo blijkt dat zijn niet de enige zijn. Er is zelfs een koppel die niet getrouwd is, een koppel dat niet zo lang samen is als zij. Iedere koppel heeft een verhaal, een verhaal dat met iedereen gedeeld wordt.

Mooie cover heeft dit boek te zien twee armen die ver van elkaar af staan maar toch handen die elkaar vasthouden over een graanveld heen: een mannenhand met een horloge om  en een vrouwenhand. Even lijkt het alsof ze aan elkaars armen trekken en dan weer elkaar willen vasthouden. Groene achtergrond heeft de cover. Waarop het in het blauw Maar ik blijf Trouw! kopt! Wauw wat een heerlijk boek is dit.  Een boek om erg blij van te worden. Ik denk dat veel hedendaagse koppels in dit verhaal zullen herkennen. Er komen veel herkenbare passages voorbij die iedereen heeft meegemaakt in zijn leven of zal meemaken. Dit boek leert je zo ie zo een ding een huwelijkscursus geeft een andere kijk in je leven. Wellicht dat veel koppels een huwelijkscursus zullen overwegen na het lezen van dit boek. Een boek dat magisch is  geschreven en bij iedere bladzijde dat ik het boek las werd de magie intenser. Een heerlijke boek dat 5 sterren verdient.

Thirza Don (Blaricum) is werkzaam bij een reisbureau op de afdeling financiële administratie. Maar ik blijf je trouw is haar debuut. Woont met haar gezin in Ede. Heeft drie kinderen. Waar het regelmatig heel gezellig is en soms meerdere leden op de hoek van het dak zitten (Spreuken 21:9) of achter het behang geplakt zijn. Maar zij heeft 1 ding dat niet gewoon is: een God die van haar houdt zoals ze is – en die ook met haar nog niet klaar is.

Verkrijgbaar bij Ark Media voor €14,95,-

19 thoughts on “Recensie: Thirza Don Maar ik blijf trouw!

  1. Klinkt als een boek om bij weg te dromen! Iets heel anders: ik weet niet of je bij dit soort boeken deals krijgt, maar anders kan je wellicht affiliate worden van Bol.com? Succes met je website! Liefs, Eva

    Liked by 1 person

    • Ja het is echt een heerlijk boek. Je gaat het vast geweldig vinden. Bedankt voor je tip. Ik ga eventjes kijken op bol.com Superlief van je. Jij ook veel succes met je blog.

      Like

    • Leuk om te lezen dat je hem gaat toevoegen op goodreads. Ja ik heb een goodreadsaccount. Een auteursaccount en een gewone. Ik zal hem straks op de website plaatsen als banner. Ik was er mee bezig maar geen tijd gehad. Bedankt erg lief van je.

      Like

  2. Ik heb je recensie aan mijn vriendin laten lezen. Ze vind dat je mooi schrijft. Ik vind dat ook. Is het boek ook een aanrader voor mannen?

    Liked by 1 person

Leave a comment