Recensie: On my way

Wat belangrijk is voor een gelukkig relatie is niet zozeer hoe goed je bij elkaar past, maar hoe je omgaat met verschillen”, George Levinger

on my way 1 0 Recensie: On my way

Rebekka is druk bezig in huis als de bel gaat. Ze doet de deur op en ziet een man die ze gelijk herkent. Het is een man met een grote grijns, vergezeld door een cameraploeg. ‘Goedendag Rebekka, ik ben Bert en jij weet vast wel waarvoor ik kom!’Ze schrikt, maar het klopt wel. Ze denkt terug aan die opwelling van verdriet die haar ertoe dreef een brief te schrijven aan de mensen van ‘Het Familiediner’.
‘Eh ja hallo. Tjonge ja, kom erin. ‘Bert vraagt of ze wil vertellen over de brief die ze gestuurd heeft. Rebekka knikt, maar ze is afgeleid. Haar man Izääk is oud en ziek en ligt boven in bed. Ze hoort hem roepen, hij snapt natuurlijk niet wat voor geluiden hij allemaal hoort. ‘Sorry, ik moet even naar mijn man.’Ze snelt naar boven om Izääk gerust te stellen. Het is beter als hij van niets weet. Eenmaal weer beneden gaat ze zitten om haar verhaal te doen. ‘Het duurde lang voor ik in verwachting raakte. Uiteindelijk had ik een erg zware zwangerschap…’en ze vertelt haar verhaal,“een passage uit het boek On my way.

On my way is bijbelstudieboek voor jonge vrouwen (18-30 jaar)rondom vijf herkenbare thema’s; God en je toekomst, zelfstandigheid, zoeken naar een levenspartner, loskomen van je ouderlijk huis en je eigen spiritualiteit. Wietske en Maljaars geven een kijkje in het leven van jonge vrouwen en hun relatie tot God. Het boekje kent 5 hoofdstukken:
1. Op weg gaan
2. Je fundament
3. Op eigen benen
4. Samen gelukkig
5. Van uw God naar mijn God

Eindelijk een boek dat zich richt op jonge vrouwen. Het boek liet me weer een spirituele en intense reis maken naar het verleden. Het verhaal van Rebekka, Abram, Rachab komt voorbij. Dit is een prachtige maar een unieke boek. Nooit heb ik zo een boek gezien. Er is duidelijk veel zorg besteed aan de cover, lay-out en de inhoud van het boek. De mooie illustraties zijn gemaakt door Sam Loman. Op de cover is een bus te zien met love same en dan plaatjes van de big ben sleutels en een fototoestel.

Twee volken zijn er in je schoot,
Volken die uiteengaan nog voor je hebt gebaard.
Het ene zal machtiger zijn dan het andere,
De oudste zal de jongste dienen.” Genesis 25:23

51 pagina’s heb ik zo verslonden. Het boek is zowel een doe als een leesboek. Het boek zet je ook aan het denken. Er staan ook veel vragen in die je moet beantwoorden:

“Zijn er momenten in je leven geweest waarop je dacht of ervoer dat God tot je sprak?Of dat Hij je richting gaf? Op welke manier heb jij God gezien of ervaren?”

Leuk de film, boeken en muziektips tussendoor. Heerlijk ter ontspanning. Zeker een aanrader voor iedereen! Naar mijn mening is dit een van de leukste boeken ooit geschreven over (jonge christelijke)vrouwen.

Wietske-Anne de Haan(1988), is hbo-theologe, geboren en getogen in Friesland maar nu woonachtig in Ede. Ze is single maar samenwonend met twee katten (De Dames). Wietske-Anne is betrokken bij pioniersplek Blossom030. Ze heeft een passie voor vrouwen, de Bijbel en schrijven. Eerder deed ze een onderzoek naar hoe jonge christelijke vrouwen hun geloof handen en voeten geven.

Maaike Maljaars(1988), is een hbo-theologe, geboren in Doetinchem en woont nu in Arnhem. Ze is getrouwd, komt oorspronkelijk uit een evangelische gemeente en is nu een zwevende kerkzoeker. Maaike houdt van alles van creatief is, mensen, lekker eten en drinken, lezen en buiten zijn.

Verkrijgbaar bij Ark Media voor €14,99,-

www.magazinemint.nl

3 thoughts on “Recensie: On my way

Leave a comment