Dode lichamen aanraken in Body Worlds

Vorige week ben ik naar Body Worlds geweest voor een Bloggers Bash  Hapiness  project. Ik mocht exclusief alles filmen. Ik mocht van Body Worlds ook kaartjes verloten.

Body Worlds is een ‘museum’ waarin alle menselijke lichaamsdelen zijn verzameld. Deze zijn gedoneerd door mensen speciaal voor dit museum, donaties ten behoeve van wetenschappelijke doeleinden.

Bij binnenkomst kreeg je een video te zien over geluk en hoe verschillende mensen dit interpreteren. Nadat we klaar waren, was ik erg benieuwd wat ik allemaal te zien zou krijgen. Verschillende dingen, zo een nier, schedel, een baby( verschillende stadia van 1 week tot en met 9 maanden).

Er waren een aantal diverse activiteiten. Je kon lekker fietsen, je bloeddruk meten en lekker schommelen. Ook belangrijk om te weten: er hingen naast lichaamsdelen ook wijze borden:  Je bent wat je eet. Ik wist niet dat het zo letterlijk was maar je leert je lijf echt kennen in het museum. Ook kwam ik te weten dat trouwen soms gelukkig maakt.Verder kregen we informatie over hoe mensen eten in verschillende landen. In India hebben mensen weinig uitgaven maar wel veel eten. In Australië is eten duur en in Amerika ontbrak Mc Donalds zeker niet in het lunchpakket.

Als je je lichaam wil leren kennen kun je deze museum zeker niet missen. Je maakt letterlijk een reis door je lichaam. Het was een informatieve avond. Zo leer je over je spieren, darmen, nieren en cellen kennen. En ik mocht bepaalde lichaamsdelen aanraken( met handschoenen ofcourse). Zo mocht ik de hersenen, hart, nieren, tong en een voet aanraken. Guess what? De hersenen waren het zwaarst, Ik had altijd gedacht dat het hart zwaarder woog. Maar ik had mis.

Kijk mee naar een video van de dag. Ik waarschuw jullie alvast. Deze video kan mogelijk als schokkend worden ervaren. Kun je niet tegen enge dingen: kijk dan a.u.b. niet.

https://www.youtube.com/watch?v=6Rz536Wwd00

PSSST zouden jullie ook je lichaamsdelen doneren voor de wetenschap?

4 thoughts on “Dode lichamen aanraken in Body Worlds

Leave a comment