Een marathon zonder training

In Een marathon zonder training vertelt Marianne alles over haar gevecht tegen borstkanker, van de eerste diagnose langs alle behandelingen tot het moment dat zij haar leven weer op kon gaan pakken. 

Cover Een marathon zonder training -  Marianne

Over het boek:

Als je de diagnose kanker krijgt staat je leven compleet op zijn kop. Mocht je nog nooit met deze ziekte te maken hebben gehad dan weet je niet wat je allemaal te wachten staat. Je gaat een medische mallemolen in of je dat nu wilt of niet, je hebt gewoon geen keus want je wilt beter worden. Het valt beslist niet mee, het behandeltraject vond ik loodzwaar en viel mij erg tegen, ook omdat het bij mij niet bepaald standaard is verlopen en er complicaties optraden. Ik kan het gelukkig allemaal navertellen maar helaas geldt dat niet voor iedereen. Ik maak voor allen die de strijd met deze ziekte moeten aangaan een hele diepe buiging en hoop dat anderen iets aan mijn boekje hebben.

ISBN: 978-94-92185-14-3 143

Prijs: € 19,75

Verkrijgbaar bij Bol.com

4 thoughts on “Een marathon zonder training

  1. Ik weet niet of ik dit boek wil gaan lezen.
    Maar leven met en rondom borstkanker dat weet ik.
    Iedereen zijn ervaring is hier anders in.
    Maar ik geloof dat het een mooi boek is hoor!

    Liked by 1 person

  2. Een marathon zonder ervaring door Marianne

    Het zoveelste “dagboek” vol privé ervaringen van 1 persoon. De titel alleen al – en die tekening! Slecht gekozen (ook in de figuurlijke zin) en slecht getekend. Zeker als je je realiseert dat hardlopen een van de laatste dingen is waaraan je denkt wanneer je chemokuren en bestraling ondergaat. De getekende hardloopster heeft ook nog twee fiere borsten – duizenden vrouwen met borstkanker missen minstens 1 borst of beiden.

    Ik ben zelf een vrouw met gemetastaseerde borstkanker maar kon mij niet vinden in dit boek dat op mij overkomt als een poging van de auteur om (nog een keer) te schitteren. De strijd tegen borstkanker is meer dan de buitenwereld imponeren met hoe goed en krachtig jij wel niet bent.

    Omgaan met kanker heeft mij juist geleerd om ervaringen uit te wisselen met lotgenoten en daarvan te leren (face-to-face en op wederkerige basis ipv via een gekunsteld boekje). Het heeft me ook geleerd kritisch om te gaan met het systeem van medische hiërarchieën, “hoopgevend” onderzoek en de rol van farmaceutische industrieën.

    Ik heb het boek niet uitgelezen. Ik kreeg het van iemand die achteraf mijn mening volledig blijkt te delen en spijt heeft dat ze er 20 euro voor heeft betaald.
    Ik mis de scherpzinnige basis en dagboeken van individuele patiënten hebben we al genoeg.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

