Spotlight Sunday: Kus Kus Bezness Natasza Tardio

Het is weer tijd voor een spotlight Sunday. Vandaag kies ik voor Kus Kus Bezness van Natasza Tardio

kus-kus-330x500

“Je denkt toch niet dat ik je zo laat gaan, he? Zijn donkere stem gaf me kippenvel. ‘ Het is niet veilig voor een vrouw om zo laat over straat te gaan, en dan ook nog eens alleen. Dat hoort niet.’ Protesteren had geen zin, tegen zo veel vastberadenheid was niemand opgewassen. Ik realiseerde me terdege dat dit voor Omar ook een slimme manier was om te weten te komen waar ik logeerde, maar gek genoeg kon dat me niet schelen. Ik wilde hem nog een keer zien. Eenmaal bij het hotel aangekomen gaf Omar me een hand en ik bedankte hem nog een keer. Zwijgend hield hij mijn hand net iets te lang vast en opnieuw voelde ik zijn aantrekkingskracht. ‘Tot morgenavond’, zei hij en voor ik iets kon zeggen draaide hij zich met een glimlach op zijn gezicht om en liet me enigszins verward bij mijn hotel achter. De volgende dag kon ik de ontmoeting met Omar niet uit mijn hoofd zetten. Ik wist dat het beter was om de afspraak niet na te komen, dat leidde tot niets. Maar waar zou het dan toe moeten leiden? We kunnen toch gewoon vrienden zijn? Het stemmetje in mijn hoofd klonk zwak. Ik was er niet van overtuigd dat deze indrukwekkende Egyptische man gewoon vriendschap kon sluiten met een westerse vrouw. Maar stel dat ik me vergiste? Maar misschien was Omar de uitzondering op de regel en maakte ik me zorgen om niets,” een stuk uit het boek Kus Kus Bezness.

Wat begint met een romantisch sprookje eindigt in een hel. Noor Stevens(pseudoniem) gaat op reis naar Egypte. Daar ontmoet ze de charmante Omar. Zijn charmes zijn totaal niet te weerstaan. Langzamerhand groeien ze naar elkaar toe. Noor is gek op Egypte en al gauw blijkt dat ze ook gek is op Omar. Ze trouwt met hem. De eerste zes jaren van hun huwelijk, hun gelukkigste tijden brengen ze in Nederland door. Algauw blijkt dat Omar Nederland toch niet een geweldig land vindt. Zo kan hij geen baan vinden, voelt hij zich gediscrimineerd en machteloos. Uiteindelijk emigreren ze naar Egypte. In Egypte begint de hel. Daar is alles anders, de cultuur, taal, regels ed. Ook het gedrag van Omar verandert. Hij krijgt losse handjes.

Benieuwd naar dit boek? Lees dan snel verder: https://yoo.rs/beautyandbooks/blog/recensie-kus-kus-bezness-1454195527.html

Nog meer tips:

Een schat aan liefde in je relatie, Marthe van der Noordaa, http://vbnow.nl/2015/03/14/recensie-schat-liefde-relatie/

Wat als…., Danielle Bakhuis, http://vbnow.nl/2014/10/23/goede-leerboek-bakhuis/

 

 

 

 

 

15 thoughts on “Spotlight Sunday: Kus Kus Bezness Natasza Tardio

  1. Mijn zus was ook met een Egyptische man getrouwd helaas was het bij haar ook niet zo goed afgelopen. Na jaren eindelijk een scheiding. Goed dat je deze recensie hebt geschreven.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

