Ilse Ruijters wint Hebban literatuurprijs

Al eerder schreven we in deze post dat Ilse Ruijters kans maakte op de hebban thriller literatuurprijs. Afgelopen zondag vond de uitreiking plaats. Ilse Ruijters heeft deze prijs in de wacht gesleept voor haar boek: ‘De onderkant van de sneeuw.’ Beauty&Books feliciteert Ilse Ruijters. 

cover Ilse

Ruijters met haar uitgever Harold de Croon

Foto:  Kersten van Dalen

Over het boek:

Hoe ga je verder met je leven nadat je per ongeluk een meisje van drie hebt doodgereden?
Ik trapte op de rem, die ik allang niet meer onder controle had, mijn vingers klauwden in het stuur. Ik spinde in een zee van sneeuw, rond en rond en rond en rond, terwijl mijn adem stokte. Die hobbel waar ik net overheen gereden was, dat was toch niet… Dat kon toch niet… Ik durfde niet te denken wat mijn lijf al had begrepen.
Irene probeert met veel pijn en moeite de draad weer op te pakken nadat ze per ongeluk een peuter heeft doodgereden, maar het verleden achtervolgt haar: ze ontvangt een anonieme bedreiging, waarin staat dat ze nog voor het eind van het jaar zal leren hoe het voelt om je dochter te verliezen. Wie in haar omgeving probeert haar gek te maken, of is ze zélf niet meer te vertrouwen na ‘de moord’ die ze heeft gepleegd? Waar ligt de grens tussen goed en kwaad, en hoe ver ga je om je eigen dochter te redden? Irenes beklemmende strijd leidt haar tot in de diepste krochten van haar psyche, steeds verder weg van haar familie, vrienden en haar ‘oude ik’.

Verkrijgbaar bij The House of Books voor €17,50,-

One thought on “Ilse Ruijters wint Hebban literatuurprijs

Leave a Reply

