Recensie: In perfecte conditie Ellen Hoog

“Voeding heeft mij altijd geïnteresseerd.”

Een blonde hockeyster met prachtige blauwe ogen kijkt me vrolijk aan met een hockeystick in haar handen.  In perfecte conditie. Topfit met een tophockeyster kopt het op het boek van Ellen Hoog. Aan de zijkant van het boek zien we vooral veel green food en smoothies.

cover

Extra bijzonder vind ik het om een recensie te schrijven over een boek waar ik ook bij de boekpresentatie aanwezig ben geweest. Volle bak was het in Studio Pistache  op 7 september.  Rtl Boulevard was ook aanwezig. Ik snap maar al te goed waarom. Ellen Hoog is een powervrouw. Ze leeft fit en gezond laat ze maar al te graag zien in haar boek in perfecte conditie van Uitgeverij Carrera.  Het eerste exemplaar van het boek werd overhandigd aan collega Naomi van As.

ellen elmar

Foto: Elmar Krop

In 42 recepten neemt Ellen je mee naar haar gezonde wereld. Zo komen we juices & smoothies tegen: supergroene powerjuice, ananassmoothie met spinazie en een vleugje munt en bietensportdrank. De bientensportdrank dat is mijn favoriete tussen de smoothies. Ik hou van bietensap, het is een goede drankje voor je ijzergehalte.  Verder maken we kennis met healthy breaks: van een frisse tonijnsalade op oergranen wafels naar een hummus met paprika.

????????????????????????????????????

Ze voorziet je ook van diverse sportoefeningen  van een mountain climber inside naar een interval run. Gezond eten en lekker veel bewegen is het motto van Hoog.

“Gezond eten en bewust sporten. Het is onlosmakelijk met elkaar verbonden. Hoewel topsport voor mij de hoofdreden was om gezonder te gaan eten, hoop ik dat dit boek voor anderen een stimulans zal zijn om gezonde voeding bewust te combineren met sport. Met als doel in perfecte conditie te komen, want dat voelt gewoon heel fijn!”

Ellen Hoog 3 (c)Elmar Krop

Foto: Elmar Krop

Wat een prachtige boek met gevarieerde recepten heeft ze samengesteld. Leuke foto’s van haarzelf en het eten komen voorbij. Hoog laat met haar boek zien dat gezond eten niet vies hoeft te zijn. Ik ben zelf een snoeperd dus voor de snoeperds onder ons ja ze heeft ook lekkere zoete tussendoortjes voor ons. Naast carrotcake met pure chocolade,bounty notenreep mogen we genieten van een moelleux van chocolade met aardbeien.

????????????????????????????????????

In perfecte conditie is verkrijgbaar via Uitgeverij Carrera, bol.com e.a. boekwinkels voor €19,99.

4 thoughts on “Recensie: In perfecte conditie Ellen Hoog

Leave a Reply

