Recensie: Havermoutje

Havermout lijkt wel de trend van dit jaar.  Overal havermout lijkt wel het thema van het boek Havermoutje van auteurs Pascalle Bonnier &  Matthijs Kok. 70  prachtige recepten delen de auteurs met ons. Ze laten zien dat havermout alles behalve saai is.

9789048825844

Oké ik moet toegeven dat ik dacht dat havermout saai en onsmakelijk leek voordat ik hun boek las en een aantal  recepten heb uitgeprobeerd. Havermoutje laat je zien hoe je gevarieerd en lekker havermout klaar kunt maken.

Het boek is als volgt opgebouwd:

7 Over ons

-Wie is havermoutje?

8 Havermoutje voor dummies

Alles wat je moet weten over havermout

17 Basisrecepten

-Een goed begin is het halve werk

39 Ontbijt

-Gezond begin van de dag

95 Lunch

-Uitgebreid, Snel, Onderweg of Thuis

145 Snacks

-Snoepen zonder schuldgevoel

183 Diner

Samen, Alleen, Koud, Warm, Hartig, Zoet

206 Dankwoord

-Zonder jullie geen havermoutje

209 Index

-Vind snel een recept

Allereerst wil ik zeggen dat dit boek een prachtige witte cover heeft met prachtige foto’s. Bladzijde 8 Havermoutje voor dummies was zeker op toepassing van mij. Ik had nog nooit havermout gegeten voordat ik dit  prachtige kookboekje had gelezen en de recepten had geprobeerd. Ik zag wel vaak wat in de schappen liggen in de winkels maar ik liep het zo voorbij omdat het er saai en onsmakelijk uitzag. Maar toen ik het kookboek van deze auteurs zag dacht ik zo kan het ook: gezond en lekker.

Ik ben erg blij dat de auteurs eerst de basis van havermout uitleggen, zodat iedereen met dit recepten aan de slag kon gaan zonder basiskennis. Bij ieder recept vinden we een prachtige foto. Eenvoudige recepten zijn het. Wat zag dat er allemaal erg lekker uit met name de snacks( ja ik ben een snoeperd). Ik wist niet dat er havermoutsnickers en pasta di havermoutje bestond.

De auteurs laten diverse en gevarieerde recepten zien van worteltaarthavermoutje tot havermoutburger. Van een chocoladehavermoutmuffin tot en met een hartig havermoutje met spinazie. Gezond en lekker! Met dit kookboekje maken de auteurs korte metten met de vooroordelen die heersen over havermout. Ik had niet eens door dat ik de 221 bladzijdes verslond met prachtige recepten.   Ik heb met veel plezier de recepten uitgeprobeerd en dit kookboekje gelezen.  Een must have voor havermoutliefhebbers!!!

Pascalle Bonnier en Mathijs Kok is havermout met de paplepel ingegoten. Ze gaan de deur niet uit zonder hun dagelijkse havermoutje of ze nemen er eentje to go mee. Zelfs hun eerste date bestond uit een havermoutontbijtje. Sindsdien experimenteren ze er samen gretig en met veel succes op los in hun kleine keukentje dat ze inmiddels als ‘havermoutlab’ hebben bestempeld.

Dit boek is verkrijgbaar bij Uitgeverij Carrera voor €19,95.

PSSST benieuwd naar de recepten ga dan snel naar de instagram account van de auteurs!!

6 thoughts on “Recensie: Havermoutje