Review: Hypo sensitive nachtcrème & Hypo Sensitive dagcrème

Ik heb en gevoelige huid met acne en een vettige huid. Zo een combinatie komt weinig voor. Bovendien heb ik het gevoel dat er weinig crèmes zijn die mijn huid goed kunnen verzorgen. De gevoelige huid vraagt extra verzorging.  Vandaag review ik hypo sensitive nachtcrème & hypo sensitive dagcrème van dr. Van der Hoog. Benieuwd of deze crèmes geschikt waren voor mijn huid? Lees dan snel verder….

3-5_DvdH_HypoSensitive_Pot_50ml_Nachtcreme_1L

Verpakking:

De ronde potten zitten in een witte verpakking. De crèmes zelf zitten in een ronde luxe pot. De potjes zijn erg stevig. Ik ben zelf erg onhandig en ik laat vaak dingen uit mijn handen vallen. Dit potje is stevig en breekt niet als je het laat vallen. Zeker ook ‘kindproof’ te noemen.

Inhoud:

50 ml

Gebruiksaanwijzing:

’S ochtends breng je de dagcrème aan op je huid nadat je je huid hebt gereinigd. Vermijd wel de huid rondom je ogen. ’s Avond breng je de nachtcrème aan na reiniging.

Textuur:

Zacht!

Natuurlijke ingrediënten:

Deze crèmes zijn rijk aan pentavitin die een langdurige hydratatie bieden van 72 uur. Deze ingrediënt zorgt er voor dat je huid zacht en soepel aanvoelt. Voorkomt jeuk, schilfers en een trekkerige huid.  Bevat defensil, die de huid herstelt en beschermd tegen prikkels en jeuk. Vermindert een rode en geïrriteerde huid. Rijk aan echium olie die zorgt voor een herstellend vermogen van je huid. Last but not least: sheabutter die zorgt er voor dat de droogtelijntjes worden vervaagd, beschermd tegen invloeden van buitenaf!

Extra informatie:

Bevat geen parabenen en minerale oliën.

Resultaat:

Vanwege mijn gevoelige huid is het moeilijk om de juiste dag/nachtcrème te vinden. Ik heb veel dure dag/nachtcrèmes gekocht in de hoop dat ze mijn huid zouden kalmeren. Helaas heb ik veel crèmes moeten weggooien, simpelweg omdat ze aan mijn huid prikten en jeukten. Dat was zonde van mijn geld. Bovendien kreeg ik er acne van. De gevoelige huidtype is een moeilijke huidtype, een huidtype die extra aandacht behoeft. Helaas slagen niet veel crèmes er in om deze huidtype te kalmeren en prettig te laten aanvoelen. Ik ben gek op producten van dr Van der hoog. Zij houden rekening met mijn huidtype. Er zijn weinig merken die dat doen. Ik heb de laatste tijd huidproblemen vanwege omstandigheden. Ook heb ik last van jeuk en droge plekken(op  plaatsen waar ik acne heb) na aanbrengen van bepaalde crèmes. Ik vind dat erg vervelend een dagcrème hoor je niet de hele dag te voelen zitten. Een dagcrème moet prettig aanvoelen. Hetzelfde geldt ook voor de nachtcrème. Verder heb ik ook last van rode plekken op mijn gezicht. Daar is vaak helaas ook niet veel aan te doen. Ik heb van alles gebruikt om dit te vervagen/voorkomen. Deze crèmes zorgden er voor dat mijn rode plekken vervaagden.

3-3_DvdH_HypoSensitive_Pot_50ml_Dagcreme_1L

Ik heb bij sommige crèmes het gevoel dat ik ze er meteen wil afwassen want ze jeuken en prikken op mijn huid. Ik heb lang gezocht naar goede crèmes die lekker en zacht aan voelen op mij huid. Ik heb veel dag en nachtcrèmes gekocht, ze waren ook behoorlijk prijzig. Helaas faalden de meeste crèmes. Ik had toch vaak het gevoel dat de gevoelige huid extra aandacht behoeft en dat de meeste crèmes niet geschikt waren op de markt voor deze huidtype. Gelukkig jeuken de crèmes van dr van der hoog niet en drogen ze je huid niet uit. Ze voelen lekker prettig en zacht aan op de huid.  De geur is ook erg lekker. Deze verdwijnt wel na het aanbrengen op de huid. Lekkere zachte textuur hebben deze crèmes. Handig dat de dagcrème geen glimeffect heeft. Normaliter glimt mijn huid heel erg.  Ik vind dat niet zo mooi ogen.

Deze crème is zuinig in gebruik. Je hebt maar slechts een klein beetje nodig om je huid te voorzien van deze zachte crème. De dagcrème is erg handig voor onder je make-up. Hij zorgt er voor dat je make-up niet uitdroogt en zorgt voor een smooth effect zonder glimmen. Het is erg zeldzaam dat je vrij snel een goed resultaat boekt met een crème. Deze crèmes van dr van der Hoog lieten mijn huid zachter worden en kalmeerde mijn huid. Ik had het gevoel dat mijn huid weer ademde. Vaak merkte ik voordat ik de nachtcrème gebruikte dat mijn huid heel ruw werd in de avond. Na gebruik van de nachtcrème voelde mijn huid weer zacht en prettig aan.

Must have items?

100%. Ik zou iedereen deze crèmes aanraden. Lekker betaalbaar en erg goed! Zie je ook niet vaak.

Ingrediënten dagcrème:

ngredients: Aqua, Caprylyl Caprylate/Caprate, Dicaprylyl Carbonate, Glyceryl Stearate, Cetearyl Alcohol, Glycerin, Butyrospermum Parkii Butter, Octyldodecanol, Sodium Stearoyl Glutamate, Allantoin, Helianthus Annuus Seed Oil Unsaponifiables, Cardiospermum Halicacabum Flower/Leaf/Vine Extract, Echium Plantagineum Seed Oil, Tocopherol, Saccharide Isomerate, Sodium Polyacrylate, Lactic Acid, Xanthan Gum, Tetrasodium Glutamate Diacetate, Sodium Citrate, Citric Acid, P-Anisic Acid, Dipropylene Glycol, Caprylyl Glycol, Glyceryl Caprylate.

Ingrediënten nachtcrème:

Ingredients: Aqua, Caprylyl Caprylate/Caprate, Caprylic/Capric Triglyceride, Glyceryl Stearate, Butyrospermum Parkii Butter, Dicaprylyl Carbonate, Glycerin, Cetearyl Alcohol, Octyldodecanol, Sodium Stearoyl Glutamate, Saccharide Isomerate, Echium Plantagineum Seed Oil, Cardiospermum Halicacabum Flower/Leaf/Vine Extract, Allantoin, Helianthus Annuus Seed Oil, Helianthus Annuus Seed Oil Unsaponifiables, Xanthan Gum, Sodium Polyacrylate, P-Anisic Acid, Dipropylene Glycol, Caprylyl Glycol, Glyceryl Caprylate, Tetrasodium Glutamate Diacetate, Citric Acid, Tocopherol, Sodium

Verkrijgbaar via dr. Van der Hoog voor €16,49.

3 thoughts on “Review: Hypo sensitive nachtcrème & Hypo Sensitive dagcrème

  1. Dat klinkt helemaal super en zeer mild! Wel zonde van die dure crèmes (want de prijzen ervan kunnen echt hoog op lopen), als je er nog hebt kun je ze misschien voor je benen gebruiken – die zijn vaak niet zo gevoelig.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

