Recensie: Bloedband, Blood of Eden deel 2

Allie is verliefd op Zeke. Ze heeft hem achtermoeten laten in Eden. Er rest haar nog een doel:  haar maker Kanin redden uit de klauwen van de psychopatisch vampier Sarren. De tijd dringt. Ze begint een zoektocht, die leidt naar haar geboorteplaats, de plek waar alles is begonnen. Na aankomst op de plek blijkt Sarren met het dodelijke roodlongvirus te hebben geëxperimenteerd, waardoor nu niet alleen mensen maar ook vampiers groot gevaar lopen… Wanneer zelfs de eeuwigheid niet voor altijd lijkt te zijn, komt Allie voor een hartverscheurende keuze te staan…

bloedband_deel_2_

“Het lab is verloren. Iedereen is dood, of zal binnen afzienbare tijd dood zijn. Het is me niet duidelijk wat er is gebeurd, maar de monsters zijn plotseling overal Malachi had gelijk. Ik had er niet op moeten aandringen om het laatste experiment door te zetten. Dit is allemaal mijn schuld. Ik heb mezelf opgesloten in mijn kantoor. Ik kan er niet uit, niet nu die dingen overal rondlopen. Als dat gebeurt zijn we verloren. Als iemand dit vindt, de laatste  monsters van het retrovirus bevinden zich in vriezer 2 in de cryogene opslag. Ik hoop dat de vinder meer succes heeft dat ik en ze zal gebruiken om een medicijn tegen roodlong te ontwikkelen, en tegen deze nieuwe gruwel die we op aarde hebben losgelaten.”

Bloedband is het tweede deel in de Blood of Eden lijn.  Allereerst moet ik weer mijn complimenten  uiten voor de prachtige cover van dit boek. Te zien is een vrouw met vuurrode lippen in het zwart. Ze kijkt recht tegenover haar. Bloedband kopt het in het rood deels met glitters. Een prettig gevoel kreeg ik toen ik mijn handen over het boek heen liet glijden. Ik ben dol op fantasieboeken. Er zijn weinig fantasieboeken in een serie die leuk blijven. Ook valt me vaak op dat mannelijke hoofdpersonen altijd dit soort genre domineren. Maar dit boek draaide eindelijk om een vrouw, een vrouw die bewijst ook even goed als de mannelijke hoofdpersoon te zijn. Kagawa heeft de emoties van de Allie op de juiste manier weergegeven. Je had als lezer echt het gevoel dat je hetzelfde meemaakte wat Allie deed.

“Ik beet op mijn lip. Ik had het idee dat ik in twee onmogelijke richtingen werd getrokken. Ooit was Jackal de vijand geweest, en voor zover ik wist was hij dat nog steeds. Maar we trokken samen op, hadden zij aan zij gevochten. Hij had me in de tunnels van Washington niet overgeleverd aan de horde rabdo’s. En, als vond ik het niet leuk om toe te geven, hij was mijn broer. Misschien niet op de menselijke manier, maar in de samenleving van de vampiers waren we familie. Je familie verraden als je ze niet meer nodig had was meer iets voor Jackal, zo zat ik niet  in elkaar. Tenzij hij me als eerste aanviel, kon ik niet vandaag zijn hulp accepteren om hem morgen te vermoorden.”

Ik ben normaliter niet zo een fan van bestsellerauteurs. Ergens heb ik het gevoel dat ze eerder commercieel zijn dan goede schrijvers. Maar Kagawa is een van de weinige bestsellerauteurs die naar mijn mening niet commercieel is en een goed verhaal kan neer zetten. Dat Kagawa kon schrijven wisten we al maar dat ze magie weet te verrichten in haar boeken was me eerst toch onbekend. Bij iedere bladzijde dat ik van deze 446 pagina’s tellend boek verslond werd de magie intenser.  De magie werd zo intens dat ik niet meer kon stoppen met lezen. Ik moest per se weten hoe het boek zou aflopen. Dit boek krijgt vijf sterren. Zeker een aanrader voor iedereen.

Julie Kagawa (1982), debuteerde in 2010 met The Iron King. Daarna volgde Winter’s Passage. Inmiddels heeft Kagawa al ruim 14 boeken op haar naam staan.

Dit boek is verkrijgbaar bij uitgeverij Harlequin voor €9,95,-

6 thoughts on “Recensie: Bloedband, Blood of Eden deel 2

1. Lijkt me een goed boek. Ik ben niet bekend met young-adult genre. Maar als ik je veelbelovende recensie zie wil ik het boek zeker wel lezen. Bedankt voor je leestip. Ik was nog op zoek naar een goed boek. Die heb ik nu gevonden.

Liked by 1 person